L’escriptora Antònia Carré-Pons ha convertit la marca comercial de la carnisseria familiar Cal Carré en una marca editorial. D’aquesta manera, a partir d’aquest octubre publicarà llibres breus d’autors clàssics contemporanis i medievals amb la voluntat de fer-los propers al públic generalista. La iniciativa s’estrena, aquest octubre, amb el volum ‘Dos relats’, de Virginia i Leonard Woolf, i ‘Cinc vells’, de Jesús Moncada, una antologia de cinc contes, tots dos formaran part de la col·lecció Menuts. L’editorial Cal Carré, situada al propi domicili de l’escriptora, publicarà nou llibres cada any amb una tirada de 800 exemplars. Els llibres formaran part de tres col·leccions: Menuts, Llibrets i Llom dos colors.
“La idea va sortir durant el primer confinament i se’m va ocórrer recuperar la marca del negoci familiar, que portava tancat des de fa 5 anys”, explica l’escriptora i ara també editora.
L’objectiu de l’editorial és servir de pont perquè la gent comenci a llegir els clàssics. L’escriptora aposta per llibres més breus i barats per aconseguir que la gent llegeixi els “grans clàssics en català”.
La literatura internacional també serà un aspecte clau d’aquesta editorial artesana i l’escriptora assegura que comptaran amb traduccions de primer nivell. “Recuperarem traduccions antigues, les corregirem i actualitzarem i a més, encarregarem traduccions noves a traductors de prestigi reconeguts”, avança.
… [Trackback]
[…] Read More to that Topic: territorirural.cat/una-carnisseria-converteix-la-seva-marca-en-una-editorial-de-classics-contemporanis-i-medievals/ […]