Divendres, 22 de novembre del 2024

Teresa Jordà: “Seguim treballant per situar l’avellana al lloc que li pertoca i garantir-ne el seu futur”

|

- Publicitat -

La consellera d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Teresa Jordà, va participar aquest cap de setmana en la inauguració de la XXVI Fira de l’Avellana de Brunyola. Aquesta fira és la primera activitat del programa Temps d’Avellana, una iniciativa per promocionar aquest producte.

Jordà ha explicat que la consolidació d’aquestes jornades de promoció formen part del Pla estratègic per a la valorització de l’avellana que està desplegant el Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació amb l’objectiu d’incrementar la presència d’aquest producte al territori i trobar-ne nous canals de valorització. Per a la consellera, és important posar en valor fires com aquestes perquè: “Organitzar fires cohesiona el territori i estableix vincles, i contribueix a fer viure el territori i fer-lo bategar”.

Publicitat

També ha destacat que l’objectiu del Departament, compartit amb el sector, és “situar l’avellana com a referent d’identitat territorial capaç de mantenir un entorn productiu de qualitat i un paisatge característic, una estructura social i econòmica viva”. Es tracta segons Jordà: “de garantir el futur del sector i situar l’avellana en el lloc que li pertoca.”

L’associació de productors Avellana de Brunyola i Comarques Gironines té 35 socis i hi ha 70 productors d’aquest fruit sec. Aquesta fira és un lloc de trobada, de transferència de coneixement i de debat conjunt. La superfície d’avellaner a la zona és d’unes 1.000 hectàrees situades a la comarca de la Selva i municipis limítrofes del Gironès.

Aquest estiu el Departament va posar en funcionament l’Oficina Tècnica de l’Avellana per dinamitzar el sector i vetllar per al desenvolupament del Pla estratègic de valorització de l’avellana. Aquesta oficina treballa en sis grans accions estratègiques: la creació d’un panell de tast, un pla d’acompanyament i millora empresarial, el foment de l’organització d’esdeveniments, campanyes de foment del consum d’avellana, la promoció a les escoles i la millora de l’organització del sector.

El Pla Estratègic tracta conjuntament la situació estructural del sector i les mesures que n’han de garantir el futur, i pretén incrementar la presència del producte en el territori de producció, millorar-ne el coneixement i el consum, implantar nous canals de valorització i, en darrer terme, contribuir al manteniment del conreu, el paisatge i l’estructura social vinculada al sector. Per aconseguir-ho, aquesta nova Oficina treballarà de manera vinculada amb el sector.

Temps d’Avellana 2020

El mes d’octubre arriba la tercera edició del Temps d’Avellana, un programa que aquest any inclou activitats online i presencials per fer arribar al màxim de persones possibles aquesta festa de l’avellana a tot Catalunya.

Durant tot el mes d’octubre i fins al Dia Mundial de l’Avellana al desembre, hi ha propostes per a professionals, infants i per a tots els públics des del Camp de Tarragona i Brunyola, a Girona. S’han programat unes jornades tècniques on-line per als agents del sector, tastos d’avellana per a prescriptors i on-line oberts a tothom qui hi vulgui participar, activitats en els àmbits de la restauració, la gastronomia i el comerç, experiències de visita i degustació a camps d’avellaners, sortides de senderisme interpretatiu i un concurs de dibuix, entre d’altres.

La consolidació d’aquestes jornades de promoció formen part del Pla estratègic per a la valorització de l’avellana, presentat des del Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat amb l’objectiu d’incrementar la presència d’aquest producte al territori i trobar nous canals de valorització.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

2 COMMENTS

Comments are closed.