Divendres, 22 de novembre del 2024

L’Agència de l’Energia de Lleida augmenta un 15% el nombre d’atencions d’assessorament i arriba a les 140

|

- Publicitat -
El servei tècnic d’assessorament de l’Agència de l’Energia ha dut a terme 140 serveis durant aquest 2020, un 15% més que fa un any, malgrat la covid-19. Aquestes atencions s’han concentrat, sobretot, al segon semestre de l’any i majoritàriament han versat sobre la possibilitat d’instal·lar plaques fotovoltaiques a la teulada i sobre temes vinculats a la pobresa energètica. Així, pràcticament la meitat de les atencions, un total de 65, han anat dirigides a la col·locació de panells solars fotovoltaics per a l’autoconsum, sobretot en habitatges unifamiliars o plurifamiliars de petites dimensions. Mentre, 59 serveis s’han efectuat a famílies amb risc de pobresa energètica, per explicar com optimitzar la factura i reduir el consum energètic.
Un total de deu habitatges han sol·licitat assessorament per a la millora de l’eficiència, estalvi energètic i optimització de la factura. També han començat a entrar les peticions d’assessorament respecte la gestió i tramitació dels ajuts del Pla PREE, per a la millora de l’eficiència energètica de l’edifici, a partir de rehabilitació energètica, entre d’altres.

En conjunt, el servei ha cobert 259 unitats familiars, arribant a un volum aproximat de 900 persones. Mentre, l’assessorament a comunitats de veïns per a l’autoproducció comunitària d’electricitat és un dels serveis més nous i amb més perspectives de creixement en els propers mesos, en part pels avantatges econòmics que representa aquesta modalitat, la qual només compta amb dinou experiències en tot el territori català.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies