Divendres, 22 de novembre del 2024

La previsió europea de collita de préssecs i nectarines serà la més baixa dels darrers 30 anys

|

- Publicitat -
Segons les dades de previsions de collita de fruita de pinyol europea presentades aquest dimecres a la fira Medfel – Europech, la producció de préssecs i nectarines europea experimentarà una disminució global del 18% respecte a la de l’any 2020 i se situarà en les 2.420.821 tones, esdevenint la més baixa dels darrers 30 anys. Per grups, el préssec rodó baixarà un 17% (767.108 tones), el préssec pla disminuirà un 14% (226.319 tones), la nectarina baixarà un 15% (882.980 tones) i la pavia baixarà un 27% (544.414 tones). Tot plegat, a causa del clima, ja que tot i que l’hivern ha sigut relativament normal, les glaçades han estat les principals protagonistes.
Primer les glaçades es van fer notar a Grècia, al mes de gener, amb temperatures siberianes. Després a finals de març a Espanya, sobretot a Catalunya i finalment a principis d’abril a França, a Itàlia i una vegada més a Grècia amb un període de fred global que va tocar els petits fruits ja formats amb una fenologia sovint anticipada per la suavitat climatològica excepcional del març.

Sumant tots els préssecs i les nectarines s’arribarà a 2,4 milions de tones, cosa que farà que la del 2021 sigui la collita més baixa dels darrers 30 anys. L’any 2021 i el 2020 es troben entre les dues collites més baixes de préssecs i nectarines de les darreres dècades.

La campanya de préssec i nectarina de l’any passat va estar marcada per un dèficit que va afectar els 4 principals països productors d’Europa. Amb una disminució de la previsió de més del 17% que va deixar la collita en prop de 3 milions de tones, lluny dels 3,8 milions de tones de la campanya de 2019.

Publicitat

Manel Simon, director general d’Afrucat ha reiterat el comentari de fa uns dies en relació a la necessitat de no especular, ja que enguany hi podria haver uns “preus correctes” per a la fruita de pinyol. Tot i així, a causa de la gran afectació provocada per les gelades, Simon apunta que la valoració de la campanya l’haurà de fer cada fructicultor a la seva pròpia explotació en funció de si els preus poden compensar la pèrdua de quilos.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies