El Parlament Europeu ha fixat aquest dijous que el sector aeri utilitzi almenys un 85% de combustibles sostenibles el 2050. Segons el nou full de ruta, els combustibles sostenibles a Europa hauran de representar un 2% el 2025 i un 37% el 2040. El ple d’Estrasburg ha elevat la quota mínima proposada per la Comissió, que plantejava que els combustibles verds arribessin al 32% el 2040 i fins al 63% el 2050. Per accelerar la implementació d’aquests nous carburants, el Parlament ha demanat la creació d’uns fons per una aviació sostenible entre 2030 i 2050. El finançament per les ajudes provindrà principalment dels diners recaptats per les multes imposades per l’incompliment d’aquesta nova normativa.
Els eurodiputats també han demanat a la Comissió un sistema d’etiquetatge sobre l’exercici mediambiental dels avions, companyies i vols comercials pel 2024.
A més, s’ha modificat la definició de combustible sostenible per l’aviació i s’ha deixat fora els carburants basats en cultius alimentaris i farratge, derivats d’oli de palma i soja i de pasta de sabó per no estar alineats amb els criteris de sostenibilitat. Per una altra banda, s’ha inclòs l’electricitat renovable i l’hidrogen com a part d’una combinació de combustibles sostenible. També s’incentivarà l’ús de l’oli de cuina usat i combustibles sintètics.
Segons el projecte legislatiu, els aeroports de la UE hauran de facilitar els accessos de les companyies aèries a combustibles sostenibles, inclosa la infraestructura de recàrrega elèctrica i recàrrega d’hidrogen.
La proposta ha tirat endavant amb 334 vots a favor, 94 en contra i 153 abstencions. El Parlament afirma que està llest per iniciar converses amb els estats membres sobre la formulació definitiva de la legislació.
… [Trackback]
[…] Info to that Topic: territorirural.cat/el-sector-aeri-haura-dutilitzar-un-85-de-combustibles-sostenibles-el-2050/ […]
… [Trackback]
[…] Find More here to that Topic: territorirural.cat/el-sector-aeri-haura-dutilitzar-un-85-de-combustibles-sostenibles-el-2050/ […]