Pujol ha remarcat que la temporada passada, malgrat haver de tancar un mes abans per l’arribada del virus, els resultats van ser bons, només un 5,5% per sota de l’any anterior i fins i tot l’esquí nòrdic va incrementar “lleugerament”. Es va registrar una venda d’1.253.366 forfets, mentre que la temporada anterior van ser 1.327.237. Això no obstant, els resultats econòmics de les estacions d’esquí van incrementar un 2’5% per la venda de forfets.
Es calcula que l’impacte econòmic directe de les estacions de muntanya sobre el territori va ser d’uns 209 MEUR, dels quals 33,2 van procedir de la venda neta de forfets i altres 175,9 de l’impacte directe de vendes. L’impacte directe de les estacions sobre el territori se situa al voltant dels 5,23 euros per cada euro ingressat pel complex, segons el Llibre Blanc de les Estacions de Muntanya presentat enguany. L’esquí genera més de 2.000 llocs de treball directes, entre personal fix i de temporada, a més de 7.500 llocs de treball induït en els sectors de la restauració i l’hoteleria i de les empreses amb oferta complementària. El 63,3% dels aficionats que van esquiar a Catalunya i el 26,8% del que ho van fer als complexos del conjunt de l’estat espanyol van triar la temporada passada les estacions del Pirineu de Lleida.
Pujol ha assenyalat que enguany no volen donar dades de previsió de venda de forfets per la situació de pandèmia i en el marc de la presentació oficial de la campanya s’ha centrat a destacar les “condicions òptimes de seguretat” dels complexos per tal que la gent faci “confiança” amb el Pirineu. Segons Pujol, si ha estat possible una campanya d’estiu segura, ara també ho és la d’hivern.
De la seva banda, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha apuntat que ara és el moment d’animar a la gent a que pugi i vagi a esquiar al Pirineu. Talarn també ha posat èmfasi en la “seguretat” de les estacions i que ha apostat aquest marc per aprofitar-ho conjuntament amb l’esport, la natura, la cultura i la gastronomia que hi ha al seu entorn.
Pel que fa als responsables dels complexos d’esquí, han aprofitat la presentació per reforçar el missatge de les mesures de seguretat contra la covid-19 a les que s’han adaptat per poder tirar endavant la temporada. Les estacions catalanes són les úniques obertes al Pirineu, ja que franceses, andorranes i aragoneses encara no ho han fet. La incertesa però, fa que s’hagin d’adaptar en funció de la situació i la demanda d’esquiadors, limitada per les restriccions de mobilitat. Així ho ha explicat el responsable de Màrqueting de Baqueira Beret, Pep Albòós, que ha confiat en una flexibilització a partir del dia 28 de desembre, ja que la majoria de clients de l’estació aranesa són de Madrid i el País Basc.
Gemma Tost, responsable de Port Ainé i Espot Esquí, ha dit que el seu principal objectiu és generar riquesa a la comarca i ha lamentat que amb les limitacions actuals és complicat fer una valoració econòmica de la temporada. Per això, Tost també s’ha encomanat a una flexibilització futura de les mesures per avançar cap a una temporada amb més normalitat.
Les 11 estacions d’esquí del Pirineu de Lleida ofereixen 519 quilòmetres esquiables, amb 246 pistes d’alpí i nombrosos itineraris de nòrdic, 110.584 passatgers / hora, 80 remuntadors, més de 159 quilòmetres de superfície innivada als complexos d’alpí amb 1.492 canons de neu, 141 quilòmetres de circuits de raquetes, més de 900 monitors i unes 26.000 places d’allotjament, al marge de les segones residències.