- Publicitat -
L’Ajuntament d’Aitona (Segrià) ha posat en marxa en el marc del projecte Fruiturisme la segona campanya per apadrinar arbres fruiters dels camps de la població, amb l’objectiu de fomentar el consum de productes de proximitat per Nadal. El municipi pretén així potenciar la marca ‘Fruita d’Aitona’ i consolidar Aitona com a capital catalana del turisme de la fruita. Els interessats, que rebran una caixa de fruita, s’han de registrar al web de la iniciativa i seleccionar la modalitat d’apadrinament i el tipus de presseguer, a escollir entre nectarina, préssec roig o préssec pla. Aitona va posar en marxa aquesta iniciativa al febrer i, malgrat el confinament del Segrià del juliol a causa de la covid-19, va sumar una trentena d’apadrinaments.
Les persones que vulguin apadrinar un arbre fruiter o regalar amb motiu de les festes nadalenques, podran escollir entre tres modalitats d’apadrinament. Per una banda, podran collir la fruita directament de l’arbre i gaudir de les explicacions didàctiques de la mà del propi pagès (50 euros); rebre la fruita a casa (70 euros); o bé, a més dels préssecs, la tercera opció també inclou un lot de productes elaborats, com ara conserves, sucs o melmelades d’Aitona (90 euros). Així mateix, també es pot optar per l’apadrinament solidari escollint una de les tres modalitats anteriors i fer-ne la donació a un tercer, com ara una institució o una ONG.
Tots els apadrinaments són de caràcter anual i sense compromís de renovació. La fruita es podrà anar a collir als camps d’Aitona o bé rebre-la a domicili durant la temporada de la collita, des de finals de juny fins a principis de setembre, en funció de la varietat i de les condicions climatològiques i de maduració.
Publicitat