Dijous, 21 de novembre del 2024

Stop JJOO qualifica d'”estafa pública greu” el cost de la campanya publicitària dels Jocs d’Hivern

|

- Publicitat -

La plataforma STOP JJOO celebra que finalment s’hagi fet públic el cost de la campanya publicitària de la Generalitat destinada a blanquejar la candidatura dels Jocs Olímpics d’Hivern del Pirineu a efectes de l’opinió pública i ciutadana.

Una quantitat desorbitada de diners públics, 329.000 € en total, que STOP JJOO qualifica de greu estafa pública en un context d’emergència social, econòmica i climàtica només per  crear un ambient social a favor dels JJOO, en pre-context d’una campanya, suposadament neutral, que havia de precedir a una consulta popular on la gent s’havia de poder expressar lliurement. Critiquen que la consulta va caure pel camí però que els diners públics destinats a la publicitat no.

Publicitat

També posen de manifest que aquesta millonada s’hagués pogut invertir en millorar i augmentar els serveis públics (llars d’infants, escoles, CAPs, hospitals, residències, universitat…) i infraestructures (carreteres d’accés als pobles, transport públic…) i en una aposta decidida per a diversificar l’economia territorial de les comarques pirinenques; i no en seguir promovent el monocultiu turístic de la neu, que només s’aguanta amb injecció de diners públics.

 

STOP JJOO alerta que aquesta xifra només és la punta de l’iceberg, doncs encara hi ha moltes partides destinades a la candidatura de les que no s’ha fet públic exactament la quantitat gastada i reiteren al Govern que es deixin de malbaratar diners públics en un projecte que ja està enterrat i s’inverteixin en generar un horitzó de futur pels joves del Pirineu.

 

Recorden que al mes de juny, la plataforma va presentar denúncia al Síndic de Greuges de Catalunya, a l’Oficina Antifrau i al Consell de l’Audiovisual de Catalunya, qui aquest últim  va iniciar actuacions per determinar si les emissions de l’anunci publicitari a través dels mitjans de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), així com la difusió per diverses publicacions en paper, s’ajusten al marc normatiu.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

8 COMMENTS

Comments are closed.