Dijous, 21 de novembre del 2024

Més de 60 denominacions d’origen protegides i 650 cellers participaran a la Barcelona Wine Week

|

- Publicitat -

La segona edició del Barcelona Wine Week (BWW) aplegarà 650 cellers i més de 60 denominacions d’origen protegides (DOP). El certamen se celebrarà del 4 al 6 d’abril al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona i coincidirà en dates de forma “excepcional” amb Alimentaria i Hostelco, a Fira Gran Via. La segona edició de la BBW posarà el focus en el negoci internacional –amb prop de 350 compradors de vi procedents de 40 països, principalment d’Europa i Amèrica Llatina-, la sostenibilitat i la digitalització com a tendències de futur. “Estem davant d’una gran edició que ha rebut el suport d’empreses vitivinícoles, segells de qualitat i institucions del sector”, ha celebrat el president de la Barcelona Wine Week i de la DO Cava, Javier Pagés. 

 

Publicitat

“Reunirem la major oferta de vins de qualitat a Espanya amb l’objectiu de fomentar el negoci i l’obertura de nous mercats, i ajudar així un sector en un moment clau per abordar els seus grans reptes i oportunitats de futur”, ha continuat Pagés, que ha precisat que el certamen aconseguirà la plena ocupació del palau 8 del recinte de Montjuïc amb 10.000 m2 de superfície expositiva neta, augmentant prop d’un 20% el nombre de cellers participants i en un 50% la presència de segells de qualitat respecte a l’anterior edició. Dins del saló, l’àrea BWW Lands creix un 30% respecte a la primera edició i reunirà bona part de les Denominacions d’Origen Protegides (DOP) espanyoles.

 

Les que sumaran un major nombre de cellers seran DO Cava, DO Empordà, DO Jumilla, DO Montsant, DO Navarra, DO Penedès, DO Ribera del Duero, DO Roda, DO Terra Alta, DO Ca Rioja i DO Ca Priorat. En aquest espai estructurat per segells de qualitat podran trobar-se tant petits cellers com grups consolidats de la talla de Familia Torres, Bodegas Pinord, Abadal, Grupo Enate o José Pariente. Per la seva banda, BWW Brands concentrarà algunes de les marques vinícoles més emblemàtiques i reconegudes, juntament amb empreses que ofereixen equips, accessoris i serveis per al sector del vi. Protos, Marqués de l’Atrio, Perelada o el grup Freixenet són alguns dels grans cellers que s’estrenaran com a expositors del saló.

 

80 experts, 30 sessions i una barra de vins amb 47 varietats minoritàries

Les varietats autòctones com a referents d’una viticultura sostenible seran l’eix principal de gran part de les activitats que tindran lloc a BWWHub, l’àrea on, de la mà de prop de 80 experts, se succeiran més de 30 sessions orientades a potenciar les experiències formatives i sensorials lligades al vi, algunes de les quals també estaran enfocades al negoci. Tots els assistents al saló podran gaudir de ‘Wine Tasting Journey / Hidden grapes’, una barra de vins de 47 varietats autòctones minoritàries, algunes d’elles tan curioses i poc conegudes com la bruñal, caiño blanc, mizancho, moneu, garnatxa peluda o tortosí. En aquest ampli espai d’autotasts es podran tastar 57 referències acuradament seleccionades de petites produccions, moltes de les quals són difícils de trobar al mercat.

 

Tasts, degustacions i maridatges en establiments i centres culturals de Barcelona

Paral·lelament, de l’1 al 8 d’abril, el programa BWW Likes the City involucrarà diversos establiments de restauració, hostaleria, botigues especialitzades i espais culturals repartits per la ciutat de Barcelona, ​​que mostraran la seva complicitat amb el món del vi oferint tasts, degustacions, maridatges i altres experiències tant als professionals que visitin la fira com als ciutadans interessats en la cultura vinícola. Alguns dels establiments i centres culturals que s’han adherit a aquesta iniciativa són l’Hotel Mandarin Oriental, MOCO Museum, Bar Treze, Lapso Studios i Restaurant Colella.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

10 COMMENTS

Comments are closed.