L’any 2021 ha estat un any de recuperació turística i econòmica, però marcat encara per algunes restriccions d’aforament i d’obertura dels espais públics i de restauració per la pandèmia.
El sector turístic ha apostat per la venda online de productes agroalimentaris, pel servei de plats per emportar dels bars i restaurants, per l’organització de fires en línia i per la promoció turística local i de Catalunya, per captar visites locals, en temps de pandèmia. El sector s’ha reinventat per tal de tirar endavant els negocis, molt tocats per la crisi sanitària i econòmica. Malauradament alguns negocis de restauració o de productes de proximitat han hagut de tancar portes o prescindir de personal per treballar.
Des de l’àrea de turisme del Consell Comarcal de l’Urgell s’ha apostat per captar al públic a través de diferents mitjans. Promoció de vídeos turístics promocionals dels pobles per difondre l’Urgell a través de les xarxes socials de Turisme Urgell a Instagram i Facebook. Vídeos dels espais visitables amb vídeos promocionals que s’han penjat a les xarxes socials donant un impuls al Youtube de turisme Urgell. S’ha continuat difonent la zona d’autocaravanes i càmpers de l’Urgell amb 15 punts a la comarca, amb la col·laboració de Vanwoow i s’ha dissenyat la primera guia digital L’Urgell, càmper tour amb Kucavana.
S’ha fet difusió del patrimoni de la comarca a través del catàleg L’Urgell, patrimoni que inspira! i s’ha promocionat el Camí Ignasià a l’Urgell que passa per Tàrrega, el Talladell, Verdú i Bellpuig. S’han donat a conèixer les rutes de senderisme i BTT de la comarca promocionant el canal Wikiloc de Turisme Urgell i s’han creat dos noves rutes de trail run. També s’ha actualitzat la web comarcal de turisme www.turismeurgell.cat amb una imatge més dinàmica, fresca i amb contingut turístic molt interessant.
S’han donat a conèixer els productes agroalimentaris amb la participació de Turisme Urgell a la Ruta del Vi de Lleida, al Benvinguts a Pagès i als Gastrosaraus Benvinguts a l’Urgell. S’ha participat a les fires del Torró i la Xocolata d’Agramunt i a la Festa de l’Oli de Belianes per difondre els recursos de la comarca.
L’oficina comarcal de Turisme de l’Urgell
L’any 2021 l’Oficina Comarcal de Turisme ha atès un total de 1.881 persones que suposa un augment del 80% respecte les 1.044 persones de l’any anterior.
La informació més sol·licitada ha estat de l’Urgell, Tàrrega, La Ruta del Cister, rutes de senderisme i bicicleta, gastronomia i cultura, així com consultes sobre les zones càmpers i d’autocaravanes de l’Urgell.
Les oficines municipals de turisme de l’Urgell
Agramunt ha atès 5.936 persones; l’any 2020, 4.154 persones.
Bellpuig 60 persones; l’any 2020, 34 persones.
Vallbona de les Monges 1.646 persones; el 2020, 768 persones.
Verdú 3.248 persones; l’any 2020 ,1.480 persones.
Vilagrassa 42 persones; l’any anterior, 52 persones.
Totes les oficines de turisme de l’Urgell han atès un total de 12.813 persones, enfront de les 7.532 persones que van atendre el 2020.
Les visites guiades als nuclis de població
A Agramunt han realitzat visita guiada pel nucli històric 1.099 persones; l’any 2020 van ser 449 persones. A Verdú, 1.407 persones; l’any 2020 van ser 767 persones. A Bellpuig, 36 persones , l’any anterior , 66 persones i a Vilagrassa 4 persones; l’any 2020 van ser 7 persones.
L’any 2021, un total de 2.546 persones han realitzat visites guiades pels nuclis històrics d’Agramunt, Bellpuig, Verdú i Vilagrassa. L’any 2020 van ser 1.289 persones.
Els museus i espais visitables
Els espais més visitats de l’Urgell han estat el Monestir de Sta. Maria de Vallbona de les Monges, amb 13.110 persones i el Museu del Torró i la Xocolata d’Agramunt amb 9.835 persones, seguits pel Museu J. Trepat de Tàrrega amb 9.303 i el Museu Comarcal de l’Urgell amb 5.117 persones. La resta de museus i espais visitables també han tingut una certa recuperació enfront del 2020.
Un total de 48.188 persones han visitat els museus i espais visitables de la comarca. L’any 2020 van ser 16.295 persones.
Els Allotjaments
Segons les dades aportades pels allotjaments, han comptabilitzat una ocupació mitjana del 50,4 % centrada sobretot, durant els mesos d’estiu, ponts festius i època de Setmana Santa i Nadal. L’any 2020 l’ocupació va ser del 47,6%, fet que suposa una certa recuperació respecte l’any anterior.
Segons els allotjaments i les oficines de turisme, la procedència dels hostes i els visitants ha estat majoritàriament de Catalunya, sobretot de Barcelona i la seva àrea metropolitana i també, del País Valencià. Bàsicament ha estat un públic familiar i grups reduïts d’amics.
… [Trackback]
[…] Information on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Find More to that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Read More to that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Find More on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Read More on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Read More Info here on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Find More on to that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Find More on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Read More here on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] Find More here on that Topic: territorirural.cat/33848/ […]
… [Trackback]
[…] There you will find 68091 more Info to that Topic: territorirural.cat/33848/ […]