Divendres, 22 de novembre del 2024

Lleida ha registrat bones xifres durant el 2021 però més baixes que el 2019

|

- Publicitat -

El sector turístic de Lleida ha registrat durant el 2021 unes bones xifres d’ocupació tot i que per sota del 2019. A l’espera que es coneguin les dades de desembre, la demarcació ha rebut un 24% menys de viatgers i un 16,5% menys de pernoctacions que fa dos anys però supera en un 32% i un 26,5%, respectivament, les assolides el 2020. Tot i això, els càmpings i el turisme rural han millorat els resultats del 2019, a diferència de l’hoteleria. Des de Fitur, el president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, ha qualificat de “satisfactòries” aquestes dades provisionals. També ha anunciat que el Patronat de Turisme oferirà la seva plataforma de gestió sostenible als ajuntaments lleidatans per a la certificació Biosphere Sustainable Lifestyle.

 

Publicitat

Joan Talarn ha valorat de manera satisfactòria la reactivació que ha tingut el sector turístic lleidatà durant el segon semestre de l’any 2021 a partir de l’estiu, quan s’ha aconseguit reduir significativament els mals resultats del primer semestre a causa de les restriccions per la pandèmia.

 

A l’espera de les dades definitives del mes de desembre, el conjunt del sector d’allotjament turístic de la demarcació de Lleida tancarà l’any amb una pèrdua d’un 24% aproximadament en el nombre de viatgers i d’un 16,5% quant a pernoctacions en relació amb el 2019. En canvi, respecte al 2020, el balanç representarà un increment d’un 32% en el nombre de viatgers i un 26,5% en el de pernoctacions. Segons les dades del primer semestre de l’any, de gener a juny, el sector turístic de la demarcació va suportar una pèrdua del 55,60% de viatgers i un 53,20% de les pernoctacions en comparació amb el 2019.

 

El turisme estranger presenta una lleugera recuperació el 2021 amb relació a l’any 2020, però molt per sota de les dades del 2019. El millor comportament es va produir durant l’estiu, que s’ha situat en un 123% més de viatgers i un 135% més de pernoctacions respecte al 2020, però inferiors a l’estiu del 2019. A començaments del 2020, el sector turístic lleidatà presentava uns resultats històrics gràcies a la bona temporada de neu, que es va traduir en unes dades excepcionals de visitants estatals i també internacionals durant els mesos de gener i febrer fins al 14 de març del 2020, quan va quedar paralitzada tota l’activitat. El turisme estranger, amb les dades provisionals del 2021, ha experimentat un increment d’un 2,5% pel que fa a pernoctacions respecte al 2020, si bé en comparació amb l’any 2019 la davallada és de gairebé del 60%.

 

Tot i això, els resultats obtinguts tant a l’estiu com en el conjunt del 2021 no han estat iguals per a tots els sectors d’allotjament turístic de la demarcació de Lleida. Mentre que els càmpings i el turisme rural han obtingut uns resultats excel·lents durant tot l’any, millorant les dades del 2019, l’hoteleria s’ha situat per sota del 2019, que va ser un any rècord per al seu sector, com també ha succeït amb els apartaments turístics.

 

La cerca d’espais saludables i no massificats arran de la pandèmia ha afavorit que aquesta temporada els càmpings lleidatans assolissin xifres rècord de campistes i pernoctacions. El sector ha registrat el seu millor resultat de tots els temps i ha experimentat un creixement d’un 22% en pernoctacions respecte al 2019, i d’un 49% si es compara amb el 2020. Per la seva banda, el turisme rural ha registrat també un creixement d’un 15,5% sobre el nombre de pernoctacions del 2019 i del 31,5% amb relació al 2020.

 

El sector d’hoteleria, més diversificat tant a les comarques de la plana i la mateixa ciutat de Lleida com també a les comarques del Pirineu respecte als altres sectors d’allotjament turístic, ha retrocedit pel que fa al nombre de pernoctacions al voltant d’un 33% en relació amb el 2019 i ha recuperat un 15,5% respecte al 2020.

 

El bon comportament turístic també ha repercutit en les segones residències del conjunt de la demarcació, cosa que s’ha traduït en un increment de la despesa al territori, així com en la contractació dels serveis de turisme actiu i activitats culturals o les visites als espais naturals.

 

El Patronat de Turisme oferirà la plataforma de gestió sostenible als ajuntaments per a la certificació Biosphere

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida participa per primera vegada al saló Fitur de Madrid amb el segell de ‘Biosphere Destination’, després que el Pirineu i les Terres de Lleida rebessin aquesta certificació el maig passat en la seva qualitat de destinació turística responsable i sostenible.

 

Talarn ha indicat que el Patronat de Turisme continuarà treballant per una gestió més sostenible del territori que beneficiï el turista, però també l’economia i el desenvolupament local. En aquest sentit, ha explicat que enguany el Patronat oferirà que els ajuntaments d’arreu de la demarcació també puguin obtenir també la certificació Biosphere Sustainable Lifestyle, de la mateixa manera que ha ofert la seva plataforma a empreses i entitats turístiques del territori. La certificació permet millorar el posicionament de l’empresa o servei amb relació al turisme sostenible i li dona més visibilitat a escala estatal i internacional.

 

Fins ara, 107 empreses estan treballant en les tasques d’avaluació i auditoria per a la posterior certificació i 8 ja l’han obtingut, a més de la Ruta del Vi de Lleida. Les 8 firmes que han estat certificades fins ara són la casa de turisme rural Torre del Codina de Tàrrega, l’empresa de turisme actiu Roc Roi de Llavorsí, el càmping Aigüestortes Càmping Resort d’Esterri d’Àneu, Nou Càmping de la Guingueta, l’Oficina Comarcal de Turisme del Pallars Sobirà, l’agència de viatges especialitzada en turisme Tu i Lleida, el celler Castell del Remei de Penelles i la Manreana Park de Juneda.

 

Espai ‘Ara Lleida’

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, per mitjà de la marca ‘Ara Lleida’, participa a Fitur 2022 dins l’estand de Catalunya de l’Agència Catalana de Turisme amb els espais ‘Pirineus’ i ‘Terres de Lleida. La Val d’Aran, com en edicions anteriors, hi manté un espai propi, també dins l’estand de Catalunya. L’espai ‘Ara Lleida’ s’articula enguany al voltant dels eixos bàsics del turisme lleidatà, amb una sèrie d’imatges de les principals publicacions temàtiques i generalistes editades pel Patronat, els consells comarcals i les oficines de turisme de la demarcació, acompanyades de codis QR que permeten als visitants descarregar-les i consultar-les.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

3 COMMENTS

Comments are closed.