Els municipis de les Garrigues Altes denucien que cada any quan comença la collita de l’oliva els camions d’oliasses procedents del sud de Catalunya i de la resta de l’Estat utilizen la via de Torrebesses a Castelladans pel transport fins a l’empresa General d’olis i derivats de les Borges Blanques, a més, aquesta via també és utilitzada pels camions carregats d’olives i oli durant els mesos de novembre a gener amb motiu de la campanya oleícola de la zona, fet que aquest any s’hi ha sumat el pas de la maquinària pesant de les obres del Segarra-Garrigues.
Tot aquest trànsit pesant deteriora la via, que és de titulartitat municipal, i per tant, són els propis municipis, tots micropobles, els que s’han de fer càrrec amb els seus pressupostos municipals de la reparació i manteniment de la carretera.
D’altra banda, els municipis de les Garrigues Altes, amb motiu de l’oportunitat que representa l’alliberament de l’AP2, s’han sumat a la reivindicació de la Comunitat de municipis del Segrià Sec i demanen la creació de l’Eix transversal de Ponent, ja que aquesta carretera es troba recollida com a via estructurant primària al Pla Territorial Parcial de Ponent de 2007.
Aquesta via permetria connectar la plana d’Urgell amb les Terres de l’Ebre, des de l’A-2 a Bellpuig, seguint el traçat de la C-233, passant per l’AP-2 a les Borges Blanques, seguint per la C-233 i per una carretera local fins a Torrebesses on enllaçaria amb la C-12 fins a Maials.
La comarca de les Garrigues pateix un dèficit històric en comunicacions viàries, principalment pel que respecta a la vertebració nord-sud de la mateixa, mentre no s’adeqüi el tram Soleràs – La Granadella de la C-233. L’Eix transversal de Ponent permetria també la vertebració nord-sud de la comarca, des de la capital fins a les Garrigues Altes i el Segrià Sec.