Dimecres, 27 de novembre del 2024

El distintiu de garantia de qualitat ambiental català ha estat reconegut com a ecoetiqueta transparent i creïble

|

- Publicitat -

La Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic, del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, ha estat acceptada com a membre associat de la Global Ecolabelling Network (GEN) en la seva l’assemblea general anual. Durant l’assemblea, la GEN ha reconegut el Distintiu de garantia de qualitat ambiental català com una ecoetiqueta que garanteix credibilitat, transparència i independència. Aquest fet posiciona i reconeix l’ecoetiqueta catalana d’entre els sistemes d’etiquetatge ecològic de productes i serveis a escala mundial, com és el cas de l’etiqueta ecològica de la UE, que a Catalunya també la tramita Acció Climàtica.

 

Publicitat

La Global Ecolabelling Network és una associació sense ànim de lucre d’organitzacions d’etiquetatge ecològic de tipus I, que són les que tenen en compte els requeriments de la norma ISO 14024 i que identifiquen i certifiquen de manera oficial que certs productes o serveis tenen una afectació menor sobre el medi ambient, tenint en compte tot el seu cicle de vida. Aquestes  ecoetiquetes les atorga una tercera part independent que, en el cas del Distintiu de garantia de qualitat ambiental és la Direcció General de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic.

 

Des dels seus inicis, l’any 1994, amb membres en més de 25 països, la GEN treballa per millorar, promoure i desenvolupar l’etiquetatge ecològic tipus I de productes i serveis a escala mundial. Aquesta xarxa dona servei als seus membres i a d’altres programes d’etiquetatge ecològic tipus I associats. Alhora, promou i desenvolupa l’etiquetatge de productes, la credibilitat dels programes d’etiquetatge a tot el món i la disponibilitat d’informació sobre els estàndards d’etiquetatge d’arreu, a més participar en organitzacions internacionals per promoure l’etiquetatge i fomentar la demanda i l’oferta de productes i serveis més responsables amb el medi ambient. Un dels seus objectius més importants és la lluita contra el Greenwashing, o rentat d’imatge en verd, a causa de la gran quantitat d’ecoetiquetes poc rigoroses que estan apareixent en el mercat.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies