Divendres, 22 de novembre del 2024

Adif ha acabat les obres de millora a la infraestructura ferroviària d’ample convencional al Segrià

|

- Publicitat -

Adif ha acabat les obres de millora a la infraestructura ferroviària d’ample convencional en un tram de 20 quilòmetres que discorre pel Segrià. En concret, l’ens gestor ha actuat en tres terraplens, situats als termes d’Almacelles, a Raimat (municipi de Lleida) i Montagut (Alcarràs). A la vegada, els treballs també ha permès eliminar Limitacions Temporals de Velocitat (LTV). Part de les actuacions, correspon a arreglar desperfectes provocats pel temporal Filomena, de principis de gener. Les obres, amb una inversió de 5,6 MEUR, van començar al febrer i s’han allargat set mesos. L’execució dels treballs va obligar a interrompre la circulació ferroviària vuit setmanes, durant les quals es va establir un transport alternatiu dels passatgers amb autobús.

 

Publicitat

En el cas dels terraplens situats a Almacelles i a Montagut, al terme municipal d’Alcarràs, les actuacions han consistit en el reforç del terraplè existent, amb la incorporació de 17 quilòmetres de pilots, elements que permeten assentar la plataforma. Pel que fa a Raimat, al terme municipal de Lleida, Adif ha restituït un talús situat a dins de la localitat, actuació llargament reclamada pels veïns de Raimat.

 

Les tres actuacions han comportat el moviment d’uns 30.000 m3 de terra, la construcció de més de 10.000 m2 d’escullera i la restitució de 5 quilòmetres de via i catenàries i de 3 quilòmetres d’elements de comunicacions i seguretat. Una part dels treballs correspon a desperfectes provocats a la línia pel temporal Filomena, de principis de gener, però també s’han millorat altres punts on ja estava previst abans.

 

“Les obres suposen una millora substancial, no només per al manteniment i conservació de la infraestructura sinó que també han permès eliminar Limitacions Temporals de Velocitat (LTV) que existien en aquests 20 quilòmetres de traçat de la via d’ample convencional i que obligaven els trens a circular-hi com a màxim a 60 km/h”, ha explicat el subdelegat del govern espanyol a Lleida, José Crespín, durant la visita que ha l’actuació que s’ha fet a Montagut, acompanyat del subdirector d’Operacions en Xarxa Convencional Nord-est d’Adif, Alfonso Ruiz.

 

Actuacions en infraestructures a la demarcació de Lleida

 

Crespín també s’ha referit al tercer tram de l’A-14, que donarà continuïtat a l’autovia a partir d’Alfarràs cap al nord. El subdelegat del govern espanyol ha indicat que el projecte està a l’espera de tenir l’assistència tècnica per part del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana amb l’objectiu d’actualitzar el projecte. En aquest sentit, confia que aquest tràmit “no s’hauria d’allargar molt temps”.

 

 

D’altra banda, José Crespín preveu que els treballs per desmantellar els peatges de l’AP-2 pugui començar aviat. La setmana passada el Ministeri de Transports va informar de l’adjudicació per 11,9 milions d’euros del contracte de manteniment i conservació de l’AP-2, en el tram de 61 quilòmetres que discorre per la demarcació de Lleida, un cop alliberada aquesta autopista. Així, ha dit que la primera actuació prevista en el contracte serà retirar les infraestructures dels peatges.

 

Finalment, el subdelegat del govern espanyol s’ha referit a la petició que l’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, va traslladar a Adif per tal que l’ens gestor faciliti que els trens de Ouigo i la resta d’operadors ferroviaris privats d’alta velocitat puguin fer parada a Lleida. “Primer cal que existeixi l’interès d’aquesta companyia –Ouigo- per aturar els seus trens a Lleida i després s’haurà de treballar per millorar algun desajust” que pugui existir per fer-ho possible.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies